Zadels en verhoogde ruit K1200GT plus overige accessoires

Alles wat er zo te koop is voor de K1200GT.
Post Reply
Lennard
K1600GT

Zadels en verhoogde ruit K1200GT plus overige accessoires

Post by Lennard » Fri 08 Jun 2007, 16:18

Charley wrote:Ha motorvrienden,

Bij de aanschaf van mijn GT heb ik wat extra's besteld.
Beahr, Remus rev, toen mogelijke optie's af fabriek, zadels, ruit hoog, oliekoelrooster,voetsteunverlagers en een optie op een radio inbouw.
De beahr, remus en opties is gelukt.
Het oliekoelrooster is geariveerd maar de rest is in geen velden of wege te bekennen.
Mijn dealer is het net als ik een beetje zat. #-o
We zijn op zoek naar leveranciers voor een zadel(met of zonder verwarming) een verhoogde ruit, voetsteunverlagers en een fatsoenlijke radio met cd speler die met een beetje goed fatsoen in gebouwd kan worden.
Op de diverse andere sites worden wel artikelen besproken maar als je op de sites van de leveranciers kijkt blijkt er niets te vinden.
Of ik zoek niet goed.
Ja corbin maakt zadels maar daar zit dan weer een lelijk steuntje op en als je dat steuntje weg laat zit er een gat(geen optie dus).

Wie heeft al wel iets gezien, gehoord of nog beter zelf aangeschaft???

Lennard
K1600GT

Re: Zadels en verhoogde ruit K1200GT plus overige accessoires

Post by Lennard » Fri 08 Jun 2007, 16:19

®win wrote:Charley,

Betreft de inbouw van een radio heb ik wel e.e.a. gezien op diverse forums, m.n. op het duitse. Volgens mij gaat het daar om de radio zoals deze op de oude K en de oudere R-RT modellen werd gemonteerd. Dit is een Radio/cassettespler van Clarion onder BMW logo.

Je zit dan nog altijd met het probleem van waar plaats je dat (onder het klepje rechts in de kuip, maar dan moet het vakje worden verwijderd) en hoe regel je de bediening. Ik heb ook nog geen oplossingen voor speakers gezien. Je zou evt. de radio aan een intercom met helmset(s) kunnen koppelen. Maar dan zijn er goedkopere oplossingen dan de BMW radio, zoals walkmans / discmans / GSM's met radio.

Ik heb zelf de oplossing gezocht in een Zumo met MP3-speler functie. Daarnaast heb ik ooit ook een aansluitkabel voor een MP3 speler gekocht, dus wellicht komt daar een klein zakradiootje aan, met montage aan stuur of kuip. De intercom heb ik dus al, dat is er een van Baehr.

Lennard
K1600GT

Charley wrote:Dag Erwin,

Mijn dealer krijgt nog een maandje om iets te verzinnen. Daarna ga ik zelf aan de knutsel.
Die MP3 heb ik al in mijn garmin 2820. Voor 7 uur muziek aan boord. Echter de nieuwsflitsen en wel eens wat anders is me lief. Dus toch ook maar een radio.

Daarnaast wil ik een zadeltje wat beter is dan de orignele. Heb op de K1200.de site wel iets gezien maar kan geen leverancier ontdekken.

Wunderlich schijnt het erg druk te hebben maar waarschijnlijk niet met de K1200 GT.

Lennard
K1600GT

®win wrote:De prioriteiten bij Wonderlicht had ik ook al zo ingeschat.

Bedoel jij dit zadel:
Image

Volgens mij is dit de comfort seat van Bagster.

Lennard
K1600GT

Post by Lennard » Fri 08 Jun 2007, 16:20

®win wrote:Dit Zwitserse bedrijf zou ook wel eens de maker van het zadel kunnen zijn:
House of Leather. Lijkt me niet echt goedkoop, maar belangrijker is hoe 't zit.

Lennard
K1600GT

Charley wrote:Dank voor de informatie.

Beide leveranciers hebben geen plaatjes op hun site. De duitser in Altendorf lijkt een bedrijf op aanvraag.
De franse zal wel iets hebben maar ook daar geen afbeelding.
Ik wacht wel af tot ze iets meer tonen. Misschien is dan ook wonderlicht wat verder.

Lennard
K1600GT

®win wrote:Ik zou m'n adem niet inhouden tijdens het wachten op Wonderlicht. Er zijn mensen die al vanaf januari wachten op onderdelen (ruit, wind- en modderdeflectoren) en er is nog altijd geen zicht op wanneer deze delen productierijp zijn. Als je het mij vraagt staan deze projecten in de koelkast...

Lennard
K1600GT

Post by Lennard » Fri 08 Jun 2007, 16:21

kees055 wrote:Hebben deze zadels ook verwarming? Ik vind het wel lekker om de "kontverwarming" aan te zetten als het zo'n graad of 10 is

Lennard
K1600GT

Lennard wrote:PS:Ik heb vorig jaar ook een zadel besteld via Wunderlich, en weer afbesteld ze leveren bar slecht.

Lennard
K1600GT

h.oostdam wrote:Goedemiddag,
Ben nieuw op dit forum maar lees dezelfde problemen waar ik ook tegen op loop...
Was vorige week nog bij Wunderlich maar er zijn voor een hoop beloofde accessoires nog steeds geen TUV/ABE-goedkeuringen....zoals ruit, voetsteunverlaging, spoilers etc. De stuurverhogers zijn afgekeurd en moeten aangepast worden...levertijden onbekend...

Het zadel heb ik bij een firma in Den Haag (Tijger Leathers) naar eigen wensen laten aanpassen; ook dat van mijn vrouw. Moet zeggen...fantastisch....en de prijs viel ook mee! Voor een paar honderd euro ben je klaar.

Henri

Lennard
K1600GT

®win wrote:Hallo Henri,

Ook op dit forum welkom!! \:D/

Kun je eens een plaatje hier posten van je zadel. Weet je wat ze precies gedaan hebben?

Ik heb overigens nu een ruit besteld van California Scientific. Zodra ik 'm heb en heb gemonteerd zal ik zo gauw mogelijk wat ervaringen hier posten.

Lennard
K1600GT

Post by Lennard » Fri 08 Jun 2007, 16:22

h.oostdam wrote:Erwin,
Nieuwe Ceebailey's door dealer gemonteerd...was even naar Berlijn v.v. en ja hoor weer 10 cm ingescheurd bij de bevestigingspunten...dit keer rond de 200 km/uur ''getoerd'' met af en toe een uitschieter naar 220/230...kan-ie dus niet tegen....scherm vanaf 160 km/uur in laagste stand...
Kun je mij de maten van je nieuwe ruit in centimeters doorgeven?
gr
Henri

Lennard
K1600GT

®win wrote:Henri,

Ik heb de ruit nog niet, aangezien de productie wat vertraging heeft opgelopen (eenmanszaak in CA, eigenaar is ziek geweest). Volgens de site zijn de afmetingen van de x-tall:
height 24.5" = 62,2 cm, vergelijkbaar met de hoge ruit van BMW
width 14.5" = 36,8 cm

Door de vorm zou deze minder lawaai rond de helm moeten geven. Overigens heeft ook deze leverancier geen proeven met het scherm op hoge snelheid gedaan. Zodra ik de ruit binnen heb zal ik 't wel laten weten. Dan kun je evt. eens komen kijken.

Lennard
K1600GT

h.oostdam wrote:lijkt me qua breedte niet te kloppen:
Wunderlich B610xH705 mm
Ceebailey's B670xH710
BMW groot B610xH640
California B368xH622
???
gr

Lennard
K1600GT

®win wrote:[smilie=trilly-38-13janelle_results[1].gif] Hmm, je hebt gelijk. Op hun site geven ze twee breedte maten:
width (low) = 18" = 45,7 cm
width (high) = 14.5" = 36,8 cm.
Image

Overigens lijken mij de door jou opgegeven breedtes van CB en BMW weer wat aan de brede kant [smilie=icon_smile_question.gif]

Lennard
K1600GT

Post by Lennard » Fri 08 Jun 2007, 16:23

Jaap2005 wrote:Beste GT-ers,

Vandaag heb ik telefonisch contact met Wunderlich gehad en volgens de verkoopmedewerker wordt deze verhoogde ruit in kalenderweek 23 uitgeleverd. Proefrijden zou dan ook mogelijk zijn.

Ik heb gevraagd mij per mail te informeren wanneer de ruit fysiek beschikbaar is.

Wordt vervolgd.

Mvg.
Jaap

Lennard
K1600GT

Post by Lennard » Mon 11 Jun 2007, 18:21

:D Ik weet of deze ruit al bekend is:

Image

Ga naar: http://www.ztechnik.com/products/index.html

Bron: http://www.k1200s.de

Erwin
K1600GTL

Post by Erwin » Mon 11 Jun 2007, 22:58

Sinds afgelopen vrijdag heb ik de ruit van CalSci op mijn GT. Ik heb gekozen voor de XL versie, en achteraf gezien had ik ook (en misschien beter) voor de Large kunnen kiezen.

De afmetingen van mijn ruit:
Breedte (breedste punt): 53,5 cm achter de ruit gemeten (61,5 cm over de ruit (bolling) gemeten)
Breedte (top): 40 cm achter de ruit gemeten
Hoogte: 63 cm vanaf de onderste punt. Aangezien deze hoger is geplaatst dan bij de BMW ruit is de CalSci ruit ook bovenaan een stuk hoger. CalSci heeft het over 24,5”, maar dat is waarschijnlijk de lengte als de onderkant dezelfde vorm zou hebben als de BMW ruit.
Image

Zo ziet het verschil aan de bovenkant eruit:
Image

Het profiel is ook verschillend. De BMW ruit buigt af, terwijl de CalSci ruit nagenoeg recht doorloopt. Hierdoor geleidt de CalSci ruit de wind hoger over de berijder heen.

BMW ruit:
Image

CalSci ruit:
Image

Vandaag heb ik een stuk met de ruit gereden. Op de snelweg heb ik geen wervelingen meer rond de helm, en dat terwijl de ruit bijna in de laagste stand staat. Zo kan ik er nog net overheen kijken. Ik hoor nu allen nog het windgeruis rond de neus van de motor. Echt een verademing.

Maar is het dan alleen maar beter? Helaas. De ruit van CalSci is gemaakt van versterkt acrylaat, wat naar zeggen van de fabrikant in hoge mate tegen steenslag bestand is. Het is verder onbewerkt, dus onvoorzichtige montage resulteert al meteen in krasjes in het scherm; dat is dus een klusje voor meer dan 2 handen. Bij schoonmaken moet je daar dus terdege rekening mee houden. De meeste aftermarket ruiten zijn overigens van arcylaat; voor zover ik weet is alleen de V-stream van Z-Technik van Polycarbonaat gemaakt. Daarnaast is de ruit 4,5 mm dik (3/16”) en weet ik (nog) niet hoe deze ruit zich bij hogere snelheden houdt; is het sterk genoeg om de winddruk te weerstaan? Bij 130 km/u hield de ruit zich voorbeeldig en had geen last van wiebelen of vervormen door de winddruk.

Ik ben zeer tevreden met deze ruit.

De ruit wordt geleverd met een zachte stoffen opslaghoes, een microvezel handdoekje voor het reinigen en een klein spay-flesje met reinigingsmiddel. De NL importeur van CalSci is Bike Parts and Things, contactpersoon en eigenaar van de zaak is Hans Reijmerink.

CalSci is overigens ook de leverancier voor de ruiten van de FJR’s van de KMAR en vind deze leverancier ook veel aftrek van ruiten onder FJR-rijders.
Groeten,
Erwin

Where the road ends Adventure begins ...

Image Lid MAG

Erwin
K1600GTL

Post by Erwin » Tue 19 Jun 2007, 14:10

Inmiddels ook even kort de 190 km/u aangetipt. :g :r Ik heb daarbij geen vervorming van de ruit waargenomen. Ook heb ik van een US GT-2 rijder gelezen dat hij na een CB ruit te hebben gehad zeer tevreden is over de CalSci ruit en hij bevestigt ook dat bij hogere snelheden met deze ruit geen vervormingen optreden (waar de CB ruit staat te zwabberen als een vaantje in de wind). Ook bij 190 km/u heb ik geen turbulentie of rijwind rond de helm; ik hoor dan alleen het suizen van de wind rond de neus van de motor. Bij zware regenval komt er een klein beetje water door het ventilatiegat van de ruit, maar dat is dan t.o.v. de overige wateroverlast verwaarloosbaar.

Betreft de krasgevoeligheid, acrylaat is een plastic die tot op zekere hoogte goed te polijsten valt, waardoor lichte krasjes makkelijk worden weggepoetst.

Dus al met all ben ik nog zeer tevreden met de ruit.
Groeten,
Erwin

Image Lid MAG

CHARLEY

Post by CHARLEY » Thu 23 Aug 2007, 20:57

Het houdt ons lekker bezig die accessoires.

De tips komen nog steeds binnen en we kunnen de fiets elke keer weer verfraaien.
Dank voor alle tips ik ga ze bekijken en vervolgens mogelijk proberen.
De radio is via de dealer niet gelukt, dus maar zelf aan de knutsel(zie nieuw topic).
Op de toeter had ik niet als enige commentaar. Dan maar wat beters.(zie topic claxons)

Erwin
K1600GTL

V-Stream ruit van Z-Technik

Post by Erwin » Mon 29 Oct 2007, 12:18

Afgelopen zondag een dagje met de Z-Technik ruit kunnen sturen. Bij snelwegritten was dit een goede ruit, waar ik overigens wel doorheen moest kijken om uit de wind / turbulentie te moeten zitten. Ook bij hogere snelheden (235 km/u) hield de ruit zich voorbeeldig. De ruit is met 6 mm dikte stevig genoeg voor z'n taak en dat de ruit van polycarbonaat is dat in zeer hoge mate slagvast is maakt 'm tot een zeer goed alternatief.

Toch was de ruit niet echt geschikt voor mij. Zoals ik al schreef moet ik door de ruit heen kijken om uit de wind te zitten. De ruit geeft recht naar voren nagenoeg geen vertekening, maar op de zijkant van de ruit toch een klein beetje. Hierdoor kan ik de bocht minder goed inschatten als ik door de ruit heen kijk, en met vlot doorrijden op een bochtig traject moet ik dus over de ruit heen gaan kijken met wind in mijn gezicht / turbulentie op de helm tot gevolg. Ik heb gisteren dus voortdurend de ruit moeten afstellen al naar gelang het traject (lange rechte trajecten ruit omhoog, bochtig stuk weg ruit omlaag).

Ik zal het toch voorlopig met de CalSci ruit doen....
Groeten,
Erwin

Image Lid MAG

Ger K.

Post by Ger K. » Fri 04 Jan 2008, 23:59

Afgelopen zondag heb ik zo'n 550 km gereden in weer en wind (en kou), wat me opviel was het lawaai rond de helm. Ik heb m'n ruit gemeten 64 cm hoog en 54cm breed.
Iets meer comfort achter de ruit moet kunnen volgens mij. Het ligt dus niet alleen aan de hoogte, maar ook aan de vorm?
:bm
Dus............welke ruit moeten we nu op de K1200GT monteren? :oops:CalSci?

Vanguard
K1300GT

Post by Vanguard » Fri 14 Aug 2009, 08:13

Ger K. wrote:Afgelopen zondag heb ik zo'n 550 km gereden in weer en wind (en kou), wat me opviel was het lawaai rond de helm. Ik heb m'n ruit gemeten 64 cm hoog en 54cm breed.
Iets meer comfort achter de ruit moet kunnen volgens mij. Het ligt dus niet alleen aan de hoogte, maar ook aan de vorm?
:bm
Dus............welke ruit moeten we nu op de K1200GT monteren? :oops:CalSci?
Heb gisteren een ruit van V-Stream geplaatst. Enorm verschil met de verhoogde ruit van BMW. Geen gebulder meer in mijne helm op de snelwegen.
K 1300 GT 2009/ 27000 km

Post Reply