Nieuw, de Pilot power road 2ct

Banden K1200 K1300 S/R/GT/RS & K1600GT
Lennard
K1600GT
Posts: 3272
Joined: Sat 02 Jun 2007, 16:06

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by Lennard » Sat 21 Mar 2009, 16:12

Op mijn nieuwe K1300S komen de Michelin Pilot Road 2CT te liggen, zo afgesproken met Koen van Simako :bh

Vang
Roekie
Posts: 935
Joined: Thu 14 Jun 2007, 21:02

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by Vang » Sat 21 Mar 2009, 17:39

is die dan al in 190/55-R17 leverbaar? (achterband K13S heeft afwijkende maat tov K12S: 190/50-R17)
BeestMet2Wielen

Lennard
K1600GT
Posts: 3272
Joined: Sat 02 Jun 2007, 16:06

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by Lennard » Sun 22 Mar 2009, 10:46

Vang wrote:is die dan al in 190/55-R17 leverbaar? (achterband K13S heeft afwijkende maat tov K12S: 190/50-R17)
Vang

Daar zal ik snel genoeg achter komen.

Vang
Roekie
Posts: 935
Joined: Thu 14 Jun 2007, 21:02

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by Vang » Sun 22 Mar 2009, 12:07

:bm mjah, da's waar :ac
BeestMet2Wielen

Lennard
K1600GT
Posts: 3272
Joined: Sat 02 Jun 2007, 16:06

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by Lennard » Thu 02 Apr 2009, 16:09

Vang wrote::bm mjah, da's waar :ac
Vang

Je hebt een veruitziende blik, vandaag een telefoontje gehad van Simako niet leverbaar, dan maar weer de MPP 2CT :bh

Vang
Roekie
Posts: 935
Joined: Thu 14 Jun 2007, 21:02

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by Vang » Thu 02 Apr 2009, 17:02

da's toch prima band? toch?
BeestMet2Wielen

Lennard
K1600GT
Posts: 3272
Joined: Sat 02 Jun 2007, 16:06

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by Lennard » Thu 02 Apr 2009, 17:55

Vang wrote:da's toch prima band? toch?
:) Zeker weten, maar wou de pilot road graag even proberen, dus stellen het maar even uit.

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Fri 21 Mar 2014, 01:01

Zo, even oud topic uit het slop....
Heb Michelin pr-4 gemonteerd van de week.
Nog niet heel veel gereden en ben met nieuwe banden, voorzichtig in begin.
Is lastig te zeggen wanneer ze het 'vette laagje' kwijt zijn.
Maar moet zeggen, tot nu toe bevallen ze prima!
Had Michelin pr-pure erop zitten, maar vond die ontzettend spoor gevoelig.
Een witte lijn schuin passeren, voelde als een flinke hindernis.
Reed van de week op landweg, precies over rand van diepe asfalt geul, waar hart echt even van over sloeg met gedrag oude banden in gedachten.
Maar voelde helemaal niets in weggedrag!
En het 'in de bocht vallen', had ik altijd in gedachten als eigenschap die de oude band nou eenmaal had.
Maar verraste me toch zo nu en dan.
En realiserend dat ik hooguit 60% van band capaciteit benutte, ik bedoel, schaamranden weg, maar dan ook net en geen rullen aan de randen, heb ik gekozen voor meer tour gerichte band.
Weet zeker dat deze band nog steeds veel meer aan kan dan ik met sportievere band aan durfde.
En met nat wegdek vond ik oude banden werkelijk zwaar zuigen!!
Totaal geen vertrouwen en veel te snel wielspin.
Dus eens kijken of ik met gedachte in achterhoofd, dat dit meer tour band is (nogmaals, ik bereik grens ook met sportievere band niet), nog steeds de randen ga benutten.
En heeft eigenlijk meer te maken dat ik fiets niet in prak wil rijden, dan werkelijke angst om harder door bocht te gaan.
Goed verzekerd, maar zit niet te wachten op zulk gezeik.
En en motor nou eenmaal is snel loss.

Nog even over BT16 waar eerder in dit topic positief over geschreven wordt.
Ik vond dat echt helemaal niks!
Zelfs met passagier, koffers vol en tas op de kont nog wielspin op vochtig wegdek!
En echt niet omdat ik idioot reed, mijn ma zat achterop :lol:
En ook op droog heb ik paar keer de achterkant goed uit voelen breken.
Band vast niet meer te krijgen, dus niet echt van belang, maar geeft aan hoe persoonlijk het is wat men fijn vind rijden.
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Maar goed de 'pikkies' zijn al van de achterband af, voorband hangen ze aan een draadje.
Tot nu toe veel vertrouwen in weg gedrag, dus op naar de randen :mrgreen:
Groeten,

Edwin

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Fri 21 Mar 2014, 01:20

Vang wrote:
met een auto zal ik exact weten (voelen) waar de grens van wagen of band ligt, met de motor heb ik geen enkele belangstelling om die grens op te zoeken. (ja, ervaringsdeskundige, ooit als 19 jarige flink op het dek gegaan en sindsdien rij ik toch anders)
Dat bedoel ik, ik op 19e mijn trotse Honda VF750F, met wel 90Pk total-loss gereden.
Oke, had met ijzel te maken, of met aangevroren rijp, maar dat vergeet je niet.
Als de grens overschreden is, doe/kan je niks meer.
En daarna 20 jaar niet gereden, dus begin met de 'S' was best wel even een ervaring :mrgreen:
Groeten,

Edwin

User avatar
werner
K1300S
Posts: 585
Joined: Sun 10 Jun 2007, 15:39
Location: etten-leur
Contact:

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by werner » Sun 23 Mar 2014, 16:16

edwin,

je moet maar gewoon rijden zoals je zelf wil of kan.
wel of geen randjes aan je banden.
maar dat je wel eens wielspin hebt.... ?
heb ik volgens mij nog niet gehad.wellicht met koude banden ?
vorige week heb ik ook een nieuwe set michelin pilot road 4 laten leggen.
de standaard banden af fabriek ( metzler sporttec 3 ) waren na nog geen 4500 km al op.
goed plakken , maar veel te snel versleten.( sportband )
met de mpr 3 reed ik normaal 8 a 9000 km. ben benieuwd wat de nieuwe 4 gaat doen.
mag ik vragen wat je voor de set betaald hebt ?

gr. BMWerner
Image

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Mon 24 Mar 2014, 15:41

261,- ex montage.
Bij Zeelandbanden, zeer tevreden over hun, had banden dag na bestelen al in huis.
Wielen zelf er af gehaald en maatje van me heeft ze er op gezet.

En ja wielspin, maar zoals gezegd op vochtig wegdek.
Maar was idd best koud toen en misschien wegdek ook vuil, of zelfs kleddernat.
Was iig vertrouwen erin kwijt.

En ik rijdt idd binnen mijn eigen grenzen.
Wat ik alleen meer bedoel, met een oudere goedkopere fiets, zou ik verder gaan.
Hou nu gewoon veel marge.
Maar BMW tenslotte ook 'ouwe lullen' fiets :mrgreen: ;)
Groeten,

Edwin

User avatar
werner
K1300S
Posts: 585
Joined: Sun 10 Jun 2007, 15:39
Location: etten-leur
Contact:

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by werner » Tue 25 Mar 2014, 18:31

edwin,

€261 is een scherpe prijs.
als je iemand hebt met een bandenautomaat wordt het een stuk goedkoper.
is was €275,- kwijt incl. monteren en balanceren. hier bij mijn lokale bandenboer.

gr. BMWerner
Image

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Wed 26 Mar 2014, 01:34

Dat is zeer scherpe prijs, inclusief montage!
Vermelden van leverancier waard ;)
Want mijn mazzel met maatje die monteren en balanceren kan, is niet gebruikelijk.
En voor zo'n klein prijs verschil, zou ik moeite van wielen zelf demonteren niet nemen....
(Sterker nog, had bout van remklauw afgebroken met montage. Oksel fontein moment, maar is goed gekomen. Moment sleutel liet me in de steek, moet betere kopen...)
Dus waar kunnen leden terecht voor zo'n scherpe prijs?
Groeten,

Edwin

User avatar
werner
K1300S
Posts: 585
Joined: Sun 10 Jun 2007, 15:39
Location: etten-leur
Contact:

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by werner » Wed 26 Mar 2014, 16:50

edwin,

weet niet of hij voor iedereen zo'n schappelijke prijs rekent, ken hem vrij goed.
maar informeren kan natuurlijk altijd.
overgens kom ik wel met de losse wielen, maar hij rekent geen meerprijs als je met de motor komt.
kan ik gelijk de boel goed schoonmaken als de wielen eruit zijn.

http://www.jbmotoren.nl/

gr. BMWerner
Image

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Mon 31 Mar 2014, 23:13

werner wrote:edwin,

je moet maar gewoon rijden zoals je zelf wil of kan.
wel of geen randjes aan je banden.
Echt, ondanks dat deze banden dus meer tour,- dan sport gericht zijn, man wat rijdt dit setje fijn!
Heb meer vertrouwen in fiets dan ooit.
Totaal geen last van onderbuik gevoel dat dit hardere banden zijn.
Dus die randen, na 300km nog maar paar mm te gaan ;)
Groeten,

Edwin

User avatar
werner
K1300S
Posts: 585
Joined: Sun 10 Jun 2007, 15:39
Location: etten-leur
Contact:

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by werner » Tue 01 Apr 2014, 15:29

oele wrote:
werner wrote:edwin,

je moet maar gewoon rijden zoals je zelf wil of kan.
wel of geen randjes aan je banden.
Echt, ondanks dat deze banden dus meer tour,- dan sport gericht zijn, man wat rijdt dit setje fijn!
Heb meer vertrouwen in fiets dan ooit.
Totaal geen last van onderbuik gevoel dat dit hardere banden zijn.
Dus die randen, na 300km nog maar paar mm te gaan ;)
edwin,

ik heb er hetzelfde gevoel over.
rijden echt heel goed. beter dan de road 3 mijn idee.
en in combinatie met het superbike stuur, helemaal geweldig.
alleen nog afwachten hoelang ze meegaan.
volgende week naar Corsica, en op de kaart te zien , zijn de wegen geen meter recht.
na een weekje zullen de scherpe kantjes er wel afzijn ! :stup:

gr.BMWerner
Image

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Wed 02 Apr 2014, 02:28

Zo, dat is een lekkere rit dan.
Veel plezier man!
Van waar neem je de pond?
Groeten,

Edwin

User avatar
werner
K1300S
Posts: 585
Joined: Sun 10 Jun 2007, 15:39
Location: etten-leur
Contact:

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by werner » Wed 02 Apr 2014, 17:16

oele wrote:Zo, dat is een lekkere rit dan.
Veel plezier man!
Van waar neem je de pond?

edwin,

pond? :?:
neee.... we gaan super de luxe met het vliegtuig.
zaterdag motor wegbrengen voor het transport. die gaat er met de vrachtwagen naar toe en wij volgende week met het vliegtuig achterop.
we hebben er zin in :tumbs: :but:

http://www.sads.nl/cms/wp-content/uploa ... s-2014.pdf

gr. BMWerner
Image

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Thu 03 Apr 2014, 01:38

SOW, dat ziet er mooi uit zeg!!
Groeten,

Edwin

User avatar
UX-man
K1200S
Posts: 5
Joined: Wed 30 May 2012, 10:35
Location: Duiven

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by UX-man » Sun 27 Jul 2014, 10:39

Hallo,

Ik lees dat jullie enthousiast zijn over de Pilot Road 4 banden op jullie K1200S en K1300S.

Welke uitvoering hebben jullie, de "gewone" Pliot Road 4 of de GT uitvoering?

Groeten,
UX-man
Cosmicblue/Titansilber/Nachtschwarz K1200S uit 2008,
met ESA BC HVV en Remux Hexacone.

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Sun 27 Jul 2014, 15:26

GT!
Die is volgens mij versterkt voor hogere snelheden.
Groeten,

Edwin

User avatar
UX-man
K1200S
Posts: 5
Joined: Wed 30 May 2012, 10:35
Location: Duiven

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by UX-man » Sun 27 Jul 2014, 15:48

Ik dacht dat het met het gewicht van de motor te maken heeft.

K1600GT en R1200RT zijn zwaarder dan de K1200S.

Maar als het anders is, hoor ik het graag. ;)
Cosmicblue/Titansilber/Nachtschwarz K1200S uit 2008,
met ESA BC HVV en Remux Hexacone.

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Sun 27 Jul 2014, 15:49

Zou kunnen.
Vraag het je leverancier, die de specialist.
Groeten,

Edwin

oele
K1200S
Posts: 489
Joined: Wed 04 Jan 2012, 21:14
Location: Zuid Holland

Re: Nieuw, de Pilot power road 2ct

Post by oele » Thu 11 Aug 2016, 23:40

Tegen beter weten in, want collega rijdt de vellen er aan met de pr4 banden, terwijl ik met moeite laatste paar mm van loopvlak benut, ga ik volgende x toch voor een sportievere band.
Paar x gevoel gehad dat voorband grip verloor bij hard bochten nemen.
En bij maatjes gevoeld, dat hun banden veel warmer aan voelden onder zelfde rij condities.
Ik weet dat pr4 meer aan kan dat ik aan durf.
Maar ik heb placebo gevoel, van meer grip hebben nodig, door die momentjes die ik had.
Fock it, dan maar nog minder km met banden.....
PR4 deed ik ook maar 8k mee, hooguit.....
Groeten,

Edwin

Post Reply