Dunlop Qualifier II

Banden K1200 K1300 S/R/GT/RS & K1600GT
Post Reply
Dyme

Dunlop Qualifier II

Post by Dyme » Sun 23 May 2010, 07:22

Hallo mede forumgenoten.

Ik ben binnekort aan een nieuw setje banden toe, deze wil ik in augustus vervangen voor een rondje Dolemieten. :g
Er liggen nu Michelins pilot power 2CT onder.
Nu las ik bij motorfreaks dat Dunlop een nieuwe opvolger van de Qualifier hadden (http://www.motorfreaks.nl/banden/dunlop ... daard.html), volgens dit stukje zouden deze wel eens beter kunnen presteren dan de 2CT.
Heeft er al iemand ervaring met deze band onder de K1200S :y In het stuk hebben ze deze band nog niet onder alle conditie`s getest.

Dyme :ad
Last edited by Dyme on Mon 14 Jun 2010, 05:35, edited 1 time in total.

throttlemeister
K1200S

Re: Dunlop Qualifier II

Post by throttlemeister » Sun 23 May 2010, 09:03

Geen idee over the Dunlops, maar ik heb inmiddels een setje Pilot Pure in 120/70 en 190/55 versleten op de K1200S in zo'n beetje alles wat je kunt verzinnen (droog zonnig (+20C), koud zonnig (+5C), regen en koud met regen (+3C)) en de band heeft zich fantastisch gehouden. Veel vertrouwen, veel grip en een redelijke levensduur. Band heeft nu iets minder dan 5000km er op, waarvan de helft Autobahn (max 140, ons paps moest het ook bij kunnen houden!) en de rest secundair in de Eifel en Oostenrijk.
2007 BMW K1200S | 2003 BMW R1100S

N36°08'43": Been there, done that, forgot the T-shirt
N71°10'21": Been there, done that, got the T-shirt!

http://www.sport-touring.eu/ | http://gallery.sport-touring.eu

Vang
Roekie

Post by Vang » Sun 23 May 2010, 10:21

heb ook goede berichten over die band gehoord, en hoor ook goede berichten over de nwe Michelin Power Pure.

Momenteel rij ik BT016's, dat is mijn eerste band die ik van rand tot rand rij. Als deze vervangen moeten worden, kies ik denk ik weer voor de BT016's

(ps: kheb onderwerp verplaatst naar de bandenrubriek)
BeestMet2Wielen

Dyme

Post by Dyme » Sat 29 May 2010, 07:48

throttlemeister wrote:Geen idee over the Dunlops, maar ik heb inmiddels een setje Pilot Pure in 120/70 en 190/55 versleten op de K1200S in zo'n beetje alles wat je kunt verzinnen (droog zonnig (+20C), koud zonnig (+5C), regen en koud met regen (+3C)) en de band heeft zich fantastisch gehouden. Veel vertrouwen, veel grip en een redelijke levensduur. Band heeft nu iets minder dan 5000km er op, waarvan de helft Autobahn (max 140, ons paps moest het ook bij kunnen houden!) en de rest secundair in de Eifel en Oostenrijk.
Bedankt voor de feetback

Mooi te horen dat deze nieuwe band van Michelin zo goed bevalt.
Zijn er meer ervaringen met power pure met name levensduur en wat kosten deze ?

Mijn power 2CT setje is nu bijna op, de slijt indicator ligt bijna gelijk met het loopvlak.
Ik heb er nu zelf 6200km mee geplakt 50% met duo, bij aanschaf was deze set niet nieuw volgens de dealer was er al 2500 km mee gereden, komt als het klopt het totaal op 8700 km.
Wel valt het mij op dat de laatste 1500 km het loopvlak in het midden van de band aan platvorming leit, ik wijt dit aan een 3 tal ritjes snelweg naar mijn broertje in Belgie.
Tussen haakjes de bochten rondom de vernieuwde snelweg Eindhoven super, lekker tot het gaatje dooraccelereren. :g
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik normaal geproken bij het optrekken bij verkeerslichten niet boven de 6000 toeren kom, wel ben ik een pittge doorrijder en wordt de band van wang tot wang (achter) gebruikt.
Voor krijg ik die laatste cm niet aangesproken, krijg nog niet het gevoel van wat er aan de voorzijde echt mogelijk is, maar waarschijnlijk wil ik misschien onbewust de grens niet opzoeken :oops:

Weet er iemand een leverancier die voor een setje een redelijke prijs incl, montage, balanceren en uitlijnen rekent?
Voor een setje Power 2CT Bij Molenaar +/- € 360,-- (incl 20%) korting Bij van Harten € 460,--

Dyme
Last edited by Dyme on Mon 14 Jun 2010, 05:37, edited 3 times in total.

Toontje68
K1300S

Post by Toontje68 » Sat 29 May 2010, 15:56

Dyme wrote:
throttlemeister wrote:Geen idee over the Dunlops, maar ik heb inmiddels een setje Pilot Pure in 120/70 en 190/55 versleten op de K1200S in zo'n beetje alles wat je kunt verzinnen (droog zonnig (+20C), koud zonnig (+5C), regen en koud met regen (+3C)) en de band heeft zich fantastisch gehouden. Veel vertrouwen, veel grip en een redelijke levensduur. Band heeft nu iets minder dan 5000km er op, waarvan de helft Autobahn (max 140, ons paps moest het ook bij kunnen houden!) en de rest secundair in de Eifel en Oostenrijk.
Bedankt voor de feetback

Mooi te horen dat deze nieuwe band van Michelin zo goed bevalt.
Zijn er meer ervaringen met power pure met name levensduur en wat kosten deze ?

Mijn power tc2 setje is nu bijna op, de slijt indicator ligt bijna gelijk met het loopvlak.
Ik heb er nu zelf 6200km mee geplakt 50% met duo, bij aanschaf was deze set niet nieuw volgens de dealer was er al 2500 km mee gereden, komt als het klopt het totaal op 8700 km.
Wel valt het mij op dat de laatste 1500 km het loopvlak in het midden van de band aan platvorming leit, ik wijt dit aan een 3 tal ritjes snelweg naar mijn broertje in Belgie.
Tussen haakjes de bochten rondom de vernieuwde snelweg Eindhoven super, lekker tot het gaatje dooraccelereren. :g
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik normaal geproken bij het optrekken bij verkeerslichten niet boven de 6000 toeren kom, wel ben ik een pittge doorrijder en wordt de band van wang tot wang (achter) gebruikt.
Voor krijg ik die laatste cm niet aangesproken, krijg nog niet het gevoel van wat er aan de voorzijde echt mogelijk is, maar waarschijnlijk wil ik misschien onbewust de grens niet opzoeken :oops:

Weet er iemand een leverancier die voor een setje een redelijke prijs incl, montage, balanceren en uitlijnen rekent?
Voor een setje Power TC 2 Bij Molenaar +/- € 360,-- (incl 20%) korting Bij van Harten € 460,--

Dyme
Heb er nu ook de Pilot Road 2CT erop liggen en is super. Motor rijdt een stuk fijner nu :bh Ik heb v+a 300 euro betaald in Roosendaal :N Wielen er wel zelf uitgehaald en gebracht, volgende dag ophalen en er op half uurtje tijd er onder gezet.
geen geloel voor mich allein deuts spul

Albert
K1200S

Post by Albert » Sun 30 May 2010, 18:51

Hier een artikel over de nieuwe Dunlop SportSmart banden ziet er niet verkeerd uit

http://eucons.goodyear.com/dunlop_benl/ ... p?id=77286

Er staat ook nog een artikel over deze banden in MOTO73 nr 11 van mei 2010

Ik heb hier ook nog het test bericht van Dekra alleen is het in het duits :ad

http://www.1000ps.at/testbericht-234791 ... Sportsmart

Albert

Post Reply