Garmin zumo 220

Alles wat met GPS/Intercom op de motor heeft te maken.
Post Reply
Albert
K1200S

Garmin zumo 220

Post by Albert » Sun 20 Feb 2011, 19:39

Ben van plan om een navigatie systeem aan te schaffen en wel een zumo 220 of een 210 die in april leverbaar is mijn vraag is wie rijdt er met een zumo 220 en wat zijn de ervaringen
Ik heb ook overwogen een zumo 660 aan te schaffen maar vindt deze wel erg duur en als ik de specificatie`s van beide zie is het verschil in beide niet zo erg groot ik denk dan ook dat dit meer in de bijgeleverde accessoires zit
De zumo 210 die vanaf april leverbaar is kost dan 299 euro :help:

throttlemeister
K1200S

Re: Garmin zumo 220

Post by throttlemeister » Mon 21 Feb 2011, 08:54

Meest significante verschillen:

- 660 heeft ook een auto houder meegeleverd, 2xx niet
- 660 heeft een bekabelde audio-uit op de motorhouder (naast BT), de 2xx kan alleen audio uitsturen over Bluetooth.
- 660 heeft een groter (4.3") scherm op 16:9 formaat, de 2xx heeft een scherm (3.5") op 4:3 formaat.
- 660 kan 20 routes en 1000 waypoints (in routes) in het geheugen laden, de 2xx slechts 10 routes en 500 waypoints (biggie! zelfs de 20 van de 660 is al beperkt voor grote trips!)
- 660 kan een tracklog bijhouden, de 2xx niet
- 660 kan gebruikt worden om handsfree te bellen, de 2xx niet
- 660 heeft ingebouwde muziekspeler, 2xx niet

Het enigste potentiele voordeel van de 2xx is dat deze 3 uur langer op een accu kan doen, maar aangezien de meesten hem zullen voeden via de motor is dat een non-issue.

IMO ben je beter af door iets meer geld uit te geven voor de 660 en ga je daar erg veel plezier aan hebben.
2007 BMW K1200S | 2003 BMW R1100S

N36°08'43": Been there, done that, forgot the T-shirt
N71°10'21": Been there, done that, got the T-shirt!

http://www.sport-touring.eu/ | http://gallery.sport-touring.eu

Herr Flick
K1200S

Post by Herr Flick » Mon 21 Feb 2011, 15:05

Geen ervaring met de 220, wel met de 660. :wet:

Ik heb vorige maand op motor-forum een gebruikte gekocht voor mijn maat voor 300 euro, en mijn andere motormaatje heeft gebruik gemaakt van de BCC aanbieding (420,- voor een nieuwe 660)

Nu kun je wel alle voordelen tellen van de 660 tov de 220, maar als je geen interesse hebt in een MP3 speler, of gebeld kunnen worden dan is een 220 een leuk apparaatje. Dat je minder routes kunt meenemen is onzin, want je kunt meer routes kwijt op een micro SD kaart.

Voor de rest.. tja.. keuzes maken, wat wil je..en wat is het je waard!

https://buy.garmin.com/shop/compare.do? ... duct=15000

throttlemeister
K1200S

Post by throttlemeister » Mon 21 Feb 2011, 20:27

No offense flick, maar I heb geen voordelen van een 660 lopen tellen, ik heb de grootste verschillen op een rijtje gezet. Of deze verschillen voordelen zijn, mag een ieder voor zichzelf uitmaken. Ik heb daarnaast wel mijn mening gegeven, en deze ook als zodanig aangegeven en ik dacht niet dat daar iets op tegen is. Ik heb destijds zelf heel bewust gekozen voor een 660 doordat ik alle informatie goed op een rijtje had. Als ik kan helpen om iemand anders net zo bewust een keuze te laten maken door relevantie informatie te noemen, dan doe ik dat. Ik heb verder geen aandelen Garmin, dus wat iemand kiest zal mij een worst wezen. Maar je kunt beter goed afgewogen keus maken gebaseerd op degelijke informatie, dan dat je er achter komt dat je achteraf gezien toch beter een andere keuze had kunnen maken, welke dat dan ook mag zijn.

Wat die routes betreft, dat is wel degelijk belangrijk. Ten eerste gaat het een stuk makkelijker en sneller om routes in te lezen die al in het geheugen zitten dan ze eerst te moeten importeren, en ten tweede heeft Garmin helaas de reputatie met de Zumo serie waar het importeren vanaf de Zumo zelf nog al eens je routes verziekt worden door ongevraagd te herberekenen. Dit zou bij de laatste firmware versies niet meer moeten gebeuren, iig niet op de 660, maar hoe minder je met het device zelf moet importeren, hoe beter. Nog even afgezien van het feit dat het ding elke keer dat je hem aanzet begint te zeuren dat er dingen gevonden zijn die geïmporteerd kunnen worden voor alles wat niet in het interne geheugen staat.

Verder is het belangrijk om te weten dat de BT stack van Garmin niet de meest betrouwbare is, als ik het forum van Waypoint moet geloven. Heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik de Zumo perse bedraad via mijn Autocom in mijn helm wil krijgen, maar er zijn nogal wat mensen met problemen met de BT communicatie. Als het krijgen van aanwijzingen in je helm belangrijk is, kan het mogelijk interessant zijn om toch voor de 660 te kiezen omdat je dan iig de mogelijkheid hebt voor een bedrade oplossing.
2007 BMW K1200S | 2003 BMW R1100S

N36°08'43": Been there, done that, forgot the T-shirt
N71°10'21": Been there, done that, got the T-shirt!

http://www.sport-touring.eu/ | http://gallery.sport-touring.eu

Texan
Roekie

Post by Texan » Wed 23 Feb 2011, 13:58

Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde :tumbs: .

De één somt de verschillen op van de 660 t.o.v. de 220, om zo tot een gefundeerde keuze te komen en de ander zegt dat je moet kopen wat je nodig hebt, sommige features wil je misschien niet en betaal je wel voor. Mag het ook tweede hands zijn, dan koop je een 660 bijna voor de prijs van een nieuwe 220.

Klopt toch :?:

:lot:
D@mn, I'm good :D

Post Reply