Met ingang van 2008 verandert de Garmin update

Alles wat met GPS/Intercom op de motor heeft te maken.
Post Reply
Lennard
K1600GT

Post by Lennard » Mon 25 Jun 2007, 09:08

Heel kort de kern van onderstaande:
Heb je een toestel zoals de Quest, 2610, 2720 of 2820 en het toestel nog NIET geregistreerd; dan raden we aan dat nu alsnog te doen en de update naar versie9 kaartmateriaal aan te vragen. In deze omstandigheden is dat nl. nu nog gratis maar zal dat, zodra versie 10 uit is, niet meer zo zijn.
Heb je een ander toestel of het toestel al geregistreerd mag je dit bericht verder negeren

meer uitgebreide toelichting
Dit jaar koos Garmin voor het eerst de updateprocedure centraal via Garmin zelf te laten verlopen. Zoals velen ervaren hebben: dat was geen onverdeeld succes, met soms maandenlang wachten op de update DVD. Inmiddels is e.e.a. onder controle en verloopt het proces weer soepel.
Om herhaling volgend jaar te voorkomen heeft Garmin besloten de procedure met ingang van versie 10 kaartmateriaal ingrijpend te veranderen. De belangrijkste veranderingen:

a. versie 10 zal geen versie 10 heten, maar voortaan naar het jaartal genoemd gaan worden. Dat zal vermoedelijk dus 2008 worden.

b. de update zal verlopen via de dealer: met andere woorden: eind dit jaar kunt u voor de update rechtstreeks bij Waypoint terecht en kunnen we u eindelijk ook met dat vaak lastige klusje goed van dienst zijn!

c. het zal niet langer mogelijk zijn op 1 licentie een tweede toestel te registreren (dat is dan weer jammer..)

d. het bekende 'trucje' van de gratis update zal niet meer werken

Vooral dat laatste is voor velen mogelijk relevant. Het 'trucje' waar we het over hebben hield in dat je wacht met registreren totdat er nieuwe kaarten uit zijn. Tot dusverre goede kans dat je een update dan gratis kreeg. Die truc zal met ingang van versie 10 niet meer werken.
Heb je op dit moment al versie 9, dan hoef je niets te doen. Heb je echter een oudere versie, en je toestel nog NIET geregistreerd, dan raden we aan dit nu alsnog te doen en de update naar 9 aan te vragen. Doe dat VOOR 31 augustus; na die datum zal het vermoedelijk niet meer lukken.
Bovenstaande is dus alleen relevant voor mensen die bijvoorbeeld een Quest/2610/2720/2820/Nuvi hebben en het toestel nog NIET geregistreerd hebben. Het is NIET relevant voor de gebruikers van bijv. de etrex, gps60 of 276C.

Zodra er meer bekend is over versie 10 (of liever: versie2008) dan zullen we daar uiteraard over berichten. Dat zal vermoedelijk eind van het jaar zijn.

Groeten uit Notter!
Het Waypoint team

Rob

Re: Met ingang van 2008 verandert de Garmin update

Post by Rob » Wed 11 Jul 2007, 21:47

En Lennard, al gedaan? Jij hebt toch ook versie 8?

Ik heb de Nav III met versie 8 en wilde eigenlijk op versie 10 maar nu dit :O

Lennard
K1600GT

Post by Lennard » Fri 13 Jul 2007, 19:37

Rob wrote:En Lennard, al gedaan? Jij hebt toch ook versie 8?

Ik heb de Nav III met versie 8 en wilde eigenlijk op versie 10 maar nu dit :O
Rob.

Ja, geinstalleerd en al.
Daags er op een rit gehad, maar hij zat steeds langs de route :y .
S'avonds maar een hard reset gedaan, daarna niet meer geprobeerd.
Maar als ik de nieuwe software had moeten kopen had ik het niet gedaan.

Rob

Post by Rob » Thu 19 Jul 2007, 20:39

Hmm, zal ik het ook maar doen, ga er tenminste vanuit dat dit ook van toepaasing is op de Nav 3.

Rob

Post by Rob » Tue 14 Aug 2007, 20:15

Oeh, donders. Moet ik nog opschieten ook.

Post Reply